rustdag 2

21 juli 2013 - Mandaue, Filipijnen

Alaiza ligt te slapen zoals ze overigens de rest van de nacht ook heeft gedaan. Ik ben vanochtend naar de winkel geweest. Een soort buurtsuper om te kijken of ze lekkere dingen hadden om Alaiza extra te verwennen. Het enige wat er was een toetje waarvan de houdbaarheidsdatum op 29 mei 2013 al was verlopen. Dit leek me toch niet echt een goed idee. De winkel zou om 9:00 open gaan maar dit werd uiteindelijk 9:30. Ach je hebt vakantie dus wat maakt het uit, nietwaar. En bij 29 graden is het ook niet echt raadzaam je al te druk te maken. Langzaam maar zeker kom je hier wel in de rust of je nu wil of niet. We zijn inmiddels ook al ruim 3 dagen verstoken van water. Ben maar weer eens even bij de eigenaar gaan vragen wanneer dit weer goed komt. Ze waren zo vriendelijk 2 emmers met water te vullen en in het toilet neer te zetten. Service zullen we maar denken. Ze waren vergeten het water te betalen maar hebben ons toegezegd dat het probleem over 2 uren is opgelost. Nou ik ben benieuwd. Maar hoop doet leven in zo'n situatie.
Vicci en ik zijn samen naar het winkelcentrum geweest. Bijzonderheid hier is dat er drie keer per dag samen worden gebeden. Iedereen staat dan stil in het winkelcentrum en is samen aan het bidden. Na zo'n 3 minuten is het voorbij en gaat ieder zijn weegs. Vicci en ik hebben even boodschappen gedaan in de supermarkt en ook gelijk wat voor Vicci haar ouders meegenomen.
En kadootjes voor Alaiza die al weer aardig levendig wordt. Nog maar even goed uitzieken. Ze heeft een pop en een dokterset gekregen en speelt de situatie in het ziekenhuis keer op keer na. Onderzoek met stethoscoop, een prikje en pilletjes eten. Heel schattig en goed voor de verwerking.
Viem is blijven eten en heeft voor het eerst een carameltoetje gegeten. Ze wou het bakje wel mee opeten zo lekker vindt ze het.
Alaiza heeft 'smiddags nog even geslapen. Nou ja even?! Maar liefst twee uren. En nu is ze doktertje aan het spelen met haar nieuwe pop. Vicci en Viem zijn samen de stad in geweest en hebben ieder twee paar schoenen gekocht en een taart besteld voor aankomende woensdag voor de verjaardag van haar vader.
Vanavond regende het zo hard dat we Viem niet meer naar huis konden sturen. Ze ligt lekker te slapen met Alaiza naast zich. Eindelijk weer even met zijn tween in bed even lekker bijkletsen over de laatste dagen. Het is een hectische maar ook tegelijkertijd een heerlijke vakantie waarin ik veel meekrijg van het 'normale' leven op de Fillipijnen.
Een heel bijzondere ervaring!

1. Aldert:
    21 juli 2013
    Toch leuk om mee te maken dat er zo'n verschil is in cultuur en hoe men er mee om gaat. Blij dat elaiza weer beter is!!
    Groeten uit nederland.