Update zondag en maandag

23 juli 2013 - Mandaue, Filipijnen

Zo het is maandag 20:15 en even tijd voor een update van de afgelopen twee dagen. Gisteren was het zondag en ben ik samen met Vicci haar familie naar de Mormoonse geweest. Vicci kon niet mee omdat Alaiza ziek was en dat vond ze absoluut geen straf. Samen met Vitto eerst naar en seminar waarin centraal stond waarom we God nodig hebben. Erg gericht op het verspreiden van het woord, dus niet echt zo mijn ding. Regelmatig werd er gevraagd of ik ook vragen had en speciaal voor mij was het hele seminar in het Engels zodat ik het vooral maar zou begrijpen. Dit seminar was alleen toegankelijk voor mannen. Na het eerste uur brgon het tweede seminar. Dit was gemengd mannen en vrouwen en ging over de Holy spirit (heilige geest). En daarna volgende een derde sessie van ruim een uur waarin brood werd gedeeld en water. Het had iets weg van een eucharistieviering maar dan compleet anders. Na deze zittingen van in het totaal 3 uren vond ik het wel even goed en was blij dat ik terug was in ons appartement. Ik snap wel waarom Vicci hier niet graag heen ging. Wel een beetje een poppenkast.
Na afloop van de kerkdienst wildde haar moeder nog langskomen maar daar voelde ik niet zoveel voor. Onder het motto even met zijn drieën weg wist ik dit te voorkomen.
Aan het einde van de middag is Vicci nog even bij haar ouders langsgeweest. Toch wel even lekker zo alleen op de bank.
Vanmorgen zijn we om 8:00 opgestaan om een klooster te gaan bezoeken in een stadje verderop. Na een flinke rit in de taxi van 2 euro en 1, 5 uur rijden in een busje met 19 personen zij we daar aangekomen. Maar niet zonder dat we ook nog een lekke band hebben gehad. Iedereen moest stil blijven zitten zodat de auto niet van de krik zou glijden. Na het indrukwekkende bezoek van de Monestry of saint mary zijn we met een apart voertuig naar beneden gebracht van de berg.
Nooit geweten dat er drie man op een brommer konden en ook nog eens 5 in het bakje ernaast, dus in het totaal 8. Het leek wel een rollercoaster met gevaar voor eigen leven.
Vandaag zijn er ook darmkrampen bij mij begonnen. Ik heb me een paar uur afgevraagd hoe dit mogelijk was. Ik eet niets van stalletjes langs de straat. Drink mineraal water en gebruik dit zelfs voor tandenpoetsen. Ineens realiseerde ik me dat ik een keer een glas cola met ijs had gedronken. En dat ijs kwam waarschijnlijk zo uit de kraan. Stom, stom stom maar als het niet erger wordt dan overleef ik het wel.
Weer in Cebu aangekomen hebben we een kip gekocht en zijn we kort op bezoek geweest bij Catherine thuis. Zij komt woensdag ook naar het feestje dat we ter ere van Vicci haar vader zullen organiseren.
Hierna pizza gegeten in het winkelcentrum. Nirt fantastisch maar het kan ook niet iedere avond raak zijn. We hebben ter gelegenheid van de verjaardag een 23 inch KTV gekocht voor het hele gezin.
Thuisgekomen is Vicci naar haar ouderlijk huis vertrokken voor een familieavond. Ze eten dan samen en bidden samen. Nou daar had ik echt even geen zin in ben dus lekker met dit blog en een goed boek van Nicci Fench op de bank gekropen.
Wordt vervolgd!

1. Aldert:
    23 juli 2013
    Hey maatje, leuk om je verhaal daar zo te volgen!
    Hoop dat jet met je darmklachten goed gaat. Groeten van ons.